ИКТ в работе школьной библиотеки
Меню сайта

Форма входа

Категории раздела

Поиск

Календарь
«  Апрель 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Отдел образования Администрации г. Кировска ГБОУ ЛНР Кировский методический кабинет Организация - участник Конкурса им. В.И.Вернадского Баннер Общее-Дело.рф Организация - участник Конкурса им. В.И.Вернадского
Приветствуем Вас, Гость · RSS 19.04.2024, 19:19

ІКТ в роботі шкільної бібліотеки

 

Одним із завдань шкільної бібліотеки є накопичення і організація електронних ресурсів. Ця діяльність включає не тільки формування фондів мультимедіа матеріалів, а й пошук, збір, оцінку, систематизацію інтернет-ресурсів для його використання як в режимі on-line, так і в режимі локального доступу. Особливу важливість має проблема використання Інтернет-ресурсів школярами. У мережі є чимала кількість чудових інформаційних ресурсів, в тому числі, для супроводу освітнього процесу. Однак надлишок інформації, наявність недоброякісних, а часом і небезпечних матеріалів, роблять незамінною роль шкільної бібліотеки, одне із завдань якої полягає в тому, щоб фільтрувати, відбирати, систематизувати якісні ресурси для формування фондів електронних матеріалів, таких як:

- Бази даних;

- Текстові матеріали;

- Файлові архіви;

- Мультимедіа-, аудіо-та відеоматеріали;

- Графічні ілюстрації;

- Навчальні комп'ютерні програми;

- Розвиваючі ігри;

- Тестові завдання і т.д.

   Впровадження ІКТ в діяльність бібліотек дозволяє мені створювати власні інформаційні продукти, які допомагають читачеві/користувачеві орієнтуватися в інформаційно-освітньому просторі.

Це можуть бути:

 - Довідкові бази даних;

 - Рекомендаційні списки літератури;

 - Списки позакласного читання;

 - Путівники по фондах;

 - Анотовані ілюстровані картотеки;

 - Пам'ятки, буклети;

 - Книжкові огляди і т.п.

Такі ресурси я створюю за допомогою традиційних додатків Microsoft наприклад, MS PowerPoint, MS Excel, MS Publisher. Як приклад можна привести активне використання інформаційні технології для створення електронних ресурсів. Спочатку на основі відгуків, буклетів, створених дітьми, можна зробити друкарський дитячий рекомендаційний покажчик. Потім створити мультимедійний путівник «Раджу прочитати». Структура покажчика традиційна, за жанрами: фантастика, пригоди, детективи, казки, книги про ровесників. Читач може познайомитися і з біографіями письменників. Покажчик простий у використанні і відкритий для доступу нових надходжень.

  Бібліотека гімназії сприяє вихованню і загальному розвитку школярів через заохочення читання, через розробку та проведення масових заходів. Інформаційно-комунікаційні технології дозволяють не тільки поглибити і розширити ці напрямки роботи, а й впроваджувати нові форми.

Існує безліч сервісів і програм, які я використовую у виховній та навчальній діяльності. Перелічимо деякі з них:

- Комп'ютерні публікації для створення книг, буклетів, брошур, листівок, газет та ін.;

- Презентаційні програми для створення портфоліо, презентацій;

- Сервіси (наприклад, документи Google), які дозволяють працювати декільком людям над одним документом, дозволяючи при цьому аналізувати, робити порівняння;

- Соціальні медіасервіси для підвищення мотивації навчальної діяльності;

- Підкастинг для розвитку навичок усного мовлення;

- Інтерактивні карти;

- Вікі-сервіси

     Великим потенціалом при організації роботи зі школярами володіють вікі-сервіси. Найбільшим достоїнством вікі є можливість колективно створювати, зберігати, структурувати документи, матеріали та інформаційні ресурси. Крім того, до плюсів відносяться простота, швидкість, безпека, гнучкість.

До особливостей можна віднести простоту дизайну: зміст більш важливо, ніж дизайн.

Вікі-технології можна використовувати:

- Для створення банків навчальних матеріалів;

- В якості платформи для організації бібліотечних уроків;

- Створення колективних дослідницьких проектів школярів;

- Для створення сайтів;

- Для організації довідкових та фактографічних баз даних;

- Для проектів із заохочення читання (наприклад, збірки літературних робіт школярів, літературні веб-сайти тощо);

- В якості платформи для конференцій, в тому числі, учнівських;

- В якості інтерактивної дошки;

- В якості дискусійної платформи та ін.

    Поступово відходить у минуле імідж бібліотеки як сховища документів та матеріалів на паперових носіях, все більше зростають потреби у використанні електронних ресурсів. Сучасні діти і підлітки також змінюють уявлення про бібліотеку. Думка школяра відображає швидше реалії сьогодення: «…величезний зал з книгами і, кілька комп'ютерів. Відвідувачі через комп'ютер шукають необхідні книги. Просто і раціонально».

Використання найсучасніших інформаційних технологій в усіх сферах діяльності дозволить вивести інформаційно-бібліотечне обслуговування в шкільній бібліотеці на якісно новий рівень, зробити бібліотеку привабливою для школярів. А я як бібліотекар намагаюсь це зробити за допомогою моїх незамінних помічників, які дуже подобаються школярам. Найбільш цікавою для дітей є робота з планшетами та з мультимедійною дошкою, тому що вони виконують більш практичні завдання. І не важливо, це учні 1-го чи 11-го класу, вони з нетерпінням чекають наступної зустрічі з бібліотекарем, адже ця зустріч їм цікава!
Создать бесплатный сайт с uCoz © 2024