Класна година. Форми та методика проведення
Меню сайту

Форма входу

Категорії розділу

Пошук

Календар
«  Серпень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вітаю Вас, Гість · RSS 31.08.2014, 10:32

Класна година. Форми та методика проведення

Класна година - спеціально організована, ціннісно зорієнтована спільна діяльність учителів та учнів, що сприяє формуванню у школярів системи правильного ставлення до навколишнього середовища: людини, суспільства, праці, науки, мистецтва, природи, са¬мих себе. Вона привчає бачити за своїми діями та вчинками ставлення до суспільства, людей, розвиває у них здібність осмислювати життєві явища, усвідомлювати соціальну спрямованість своєї життєдіяльності. Класна година - генератор ідей школярів; пропозиції, задуми, що висловлюються тут, реалізуються в конкретних справах.

Виховна мета класної години - формування чітко визначеного ставлення учнів до об'єктів та явищ навколишнього світу, загальнолюдських цінностей, а також розвиток моральних, етичних, трудових, естетичних, науково-пізнавальних, світоглядних позицій.
Наслідком реалізації цих трьох функцій є формування громадської думки класу, звички в учнів обдумувати та оцінювати своє життя, самих себе, самостійно шукати істину.
Зміст класних годин визначається, виходячи із соціального замовлення суспільства, пріоритетних напрямів виховної роботи в сучасних умовах, рівня розвитку учнів, їхніх захоплень, інтересів, а також необхідності засвоєння школярами духовних надбань рідного народу - мови, культури, усної народної творчості, традицій та звичаїв тощо.
Доцільно виділити такі основні напрямки у змісті класних годин:
- людина та її взаємини в суспільстві;
- наука і пізнання;
- народна культура як засіб формування духовності;
- людина і природа;
- основи народної моралі.
Методика та прийоми проведення класних годин відповідають конкретним умовам (матеріальній базі, віковим та психологічним особливостям учнів, їхньому рівню знань та поведінки, інтересам учнів).
Можливе використання різних форм проведення класних годин: аналіз життєвих ситуацій, рольові ігри, практичні заняття, записи старовинних пісень, легенд, переказів рідного краю, відтворення народних свят, звичаїв, уроки-подорожі до джерел рідного слова, уроки на лоні природі, години улюбленої праці, уроки етики, бесіди, диспути, дискусії, «сократівські бесіди», «філософські столи», рицарські турніри, шкільні або класні референдуми, аукціони ідей, прес-діалоги, мозкові штурми, лекції, усні журнали, уроки мужності, уроки громадянськості, бібліотечно-бібліографічні уроки, зустрічі, екскурсії, читацькі конференції, теоретичні конференції, години поезії, години музики, години живопису, конкурси, літературно-музичні композиції, заочні подорожі, відвідання кінотеатрів, музеїв, драмтеатру, трудові десанти, туристські походи, спортивні змагання (різних видів), «круглі столи», вікторини, аукціони виробів, розмови при свічках, психологічні практикуми, турніри, концерти, виставки, прогулянки, дні іменинника, практичні заняття.

Орієнтовна тематика куточка цікавинок класу

1. «Моє ім'я» (розшифровка, тлумачення походження імен учнів).
2. «Моє хобі» (діти подають інформацію про свої захоплення).
3. «Моє генеалогічне дерево» (учні малюють дерево свого родоводу).
4. «Мої чотириногі друзі» (фотографії, цікаві історії про домашніх улюбленців).
5. «Мої досягнення сьогодні і в майбутньому» (школярі описують свої маленькі перемоги і проектують на майбутнє).
6. «Давайте дружити» (діти розповідають про переваги колективних форм роботи, уміння спілкування з однокласниками, бути толерантним, приємним гостем, надійним партнером тощо).
7. «Мої права і обов'язки» (учні демонструють знання своїх прав і вміння виконувати обов'язки).
8. «Мені варто остерігатися» (школярі подають інформацію, що стосується профілактики шкідливих звичок, дорожньо-транспортних пригод, пожеж тощо).
9. «Крок до краси» (інформація про мистецькі здобутки дітей, публікація творів, малюнків, фотографій тощо).

Орієнтовна тематика виховних годин

1 клас
«Наша мова — солов’їна»
«Книга в житті людини».
«Книга — джерело знань».
«Азбука ввічливості».
«Бути вихованим. Що це означає?».
«Розкажи про себе».
«На кого ти хочеш бути схожим?».
«Мій настрій».
«Мій день».
«Зовнішній вигляд учня».
«Я і мої друзі».
«Я і мій клас».
«Як треба поводитися у школі, дома, на вулиці?».
«Кожній речі — своє місце».
«Якщо хочеш бути здоровим — загартовуйся».
«Чистота — запорука здоров’я».
«Будемо здорові, або пригоди маленьких зубчиків».
«Вогонь буває різним».
«Абетка пішохода». «ПШ — пішохід».

2 клас
«Книга — мій друг».
«Чарівні слова».
«Мій день народження».
«Що потрібно знати про свій характер?».
«Як організувати свій день?».
«Цінуй свій час і час інших».
«Сам удома».
«Дав обіцянку — виконуй».
«Умій слухати».
«Дбай про інших».
«Однокласник, товариш, друг».
«Дерево міцне корінням, а людина — друзями».
«Як не захворіти».
«Подорож до Країни здоров’я».
«Профілактика інфекційних захворювань».
«Старти надій».

3 клас
«Найцінніше в моєму житті».
«Дорога кожна хвилина».
«Мої доручення».
«Мій день: хороше і погане».
«Дисципліна і культура».
«Дорога в школу та додому».
«Ти вихована дитина?».
«Твій зовнішній вигляд».
«Мій улюблений герой».
«Як я дбаю про своє здоров’я».
«Продукти харчування: наші друзі й вороги».
«Здоровим будь!».
«Свято Мийдодира».
«Спортивна надія».

4 клас
«Віра у себе».
«Завтрашній характер — у сьогоднішньому вчинку».
«Для чого живе людина?».
«На кого я хочу бути схожим у житті?».
«Мій ідеал».
«Твої норми поведінки».
«Що означає бути вихованим».
«Чуйність і байдужість».
«Не кидай слів на вітер».
«Хто багато читає, той багато знає».
«Козацькі забави».
«Як я провів канікули».
«Почни день з ранкової гімнастики»
«Переможемо всі хвороби».
«Культура харчування».
«Шкідливі звички».

5-7 клас
Як навчитися вчитися?
Якості, які необхідно виховати в собі, щоб досягти успіху.
Як попередити перевтомлення?
Чи можна змінити свій характер. Що таке самовиховання?
Читання - ось найкраще навчання.
Твоє здоров'я в твоїх руках.
Культура розумової праці в школі та вдома.
Що таке особистий щоденник та як його вести?
Як розвивати пам'ять?
Пізнай себе. Великі люди про самовиховання та їх щоденники.
Як робляться наукові відкриття, як вирішувати завдання?
Посієш звичку - пожнеш характер. Методи самовиховання.
Що означає думати самостійно?
Вчись читати.
«Індивідуальні особливості людини».
«Пізнай себе».
«Презентація твого дня народження».
«Я і моя родина».
«Мої права і обов’язки».
«Твій режим дня».
«Бережи свій час».
«Дотримання шкільної етики».
«Школа ввічливих наук».
«Похід вихідного дня по рідному краю: «Уміння орієнтуватися за місцевими ознаками».
«Гра-змагання на місцевості зі спортивно-туристської та топографічної підготовки».
«Що Наум нам приніс на ум».
«Пташка красна своїм пір’ям, а людина — своїм знанням».
«Марафон ерудитів».
«Кмітливі, вперед!».
«Що маю знати, щоб зберегти своє здоров’я».
«Правильне харчування та здоровий сон — запорука міцного здоров’я».
«Загартування та фізичні вправи — необхідні умови здорового способу життя» .
«Тато, мама і я — спортивна сім’я».
«Щоб не трапилось біди, правил дорожніх дотримуйся завжди».
«Азбука спілкування».
«Вміння знаходити себе в суспільстві».
«Характер людини: як він формується».
«Що таке толерантність?»
«Пізнай себе».
«Світ моїх захоплень».
«Моя поведінка в класі».
«Мої права та права інших».
«Права та обов’язки учня».
«Змагання-конкурс на місцевості з туристської техніки».
«Бесіда «Життя чудове тому, що можна подорожувати».
«Духовне та фізичне виховання».
«Здоровий спосіб життя».
«Моє здоров’я.»
«Фізичне загартування школярів».
«Особиста гігієна хлопчиків»
«Особиста гігієна дівчаток».
«Про шкідливі звички».
«Алкоголь та його наслідки».
«Екологія душі».
«Права дитини — мої права «.
«Здоров`я — головне багатство».
«Сходинки до сімейного життя».
«Я в колі сім`ї».
«Моя родина».
«Яскраві події мого життя».
«Господарочка».
«Добродії».
«Валеологічне виховання засобами туризму».
«Проведення одноденного походу з елементами орієнтування за допомогою компаса та карти».
«Країна моїх мрій» (дозвілля та хобі).
«Моє дозвілля».
«Таланти твої, Україно».
«Якщо я буду...».
«Вчитель — моє покликання».
«Мій улюблений учитель».

8-9 класи
Як навчитися писати твори?
Як розвивати логічне мислення?
Як треба розвивати свою пам'ять?
Загальні методи навчальної роботи.
Правила ведення дискусії.
«З чого починається пізнання».
«Чи любиш ти себе?».
«Яка людина заслуговує на повагу інших».
«Ким бути і яким бути».
«Створення життєвого проекту саморозвитку».
«Світ моїх захоплень».
«Фізична краса не постійна, а духовна краса — вічна».
«Туризм як різновид фізичної активності — складова здорового способу життя».
«Ігри та змагання на місцевості з техніки туризму».
«Кроки до успіху».
«Я» — частинка Всесвіту»
«Як подолати невдачу?»
«Наодинці із собою».
«Промова на захист добра, милосердя, честі, любові».
«Я» на арені суспільного життя».
«Сам собі вихователь».
«Кодекс чесної особистості».
«Шлях до себе».
«Мій ідеал»
«Бережи честь змолоду».
«Пізнай себе — і ти пізнаєш світ».
«Мої життєві принципи».
«У колі симпатій».
«Країна моїх мрій».
«Вміння бути самим собою».
«Як стати лідером?»
«Без добрих справ немає доброго імені».
«Про культуру почуттів».
«Засоби профілактики травматизму і патологічних станів організму під час проведення туристсько-краєзнавчих подорожей».
Участь у шкільному та районному святі «День туризму».
«Що таке самовиховання, самооцінка, самореалізація?».
«Найскладніше — не відстоювати свою думку, а мати її».
«Життя — це не ті дні, що пройшли, а ті, що запам’ятались».
«Умій сказати, умій змовчати».
«Хочеш бути щасливим — будь ним!»
«Не говори, що знаєш, але знай, що говориш».
«Бережи себе».
«Здоров’я — скарб».

10-11 класи
Що таке здібності та як їх розвивати?
Талант і праця.
Дисципліна мислення.
Творча фантазія і творче натхнення.
Пошук інформації в Інтернеті.
«У кого немає в душі минулого, у того не може бути майбутнього».
«Стався до людей так, як би ти хотів, щоб ставилися до тебе».
«Чарівне слово «дякую».
«Добра людина та, що робить добро, чи та, що не робить зла».
«Не зраджуй у дружбі, материнстві, батьківстві».
«Поведінка старшокласників у громадських місцях».
«Правда життя».
«Зупинимо СНІД, поки він не зупинив нас».
«Знати, щоб жити!».
«Сходинки фізичного розвитку».
«Техніки і способи психічного впливу на соматичний стан організму».
«Шлях до самореалізації, або як стати особистістю».
«Відшукай себе серед інших»
«Як подолати конфлікт?
«Я та інші».
«Народжений бути унікальним».
«Духовні потреби та ідеали мого «Я».
«І буде син, і буде мати, і будуть люди на землі».
«Формування української народності. Походження назв «Україна», «українці».
Зустріч з народними умільцями краю.
«Літопис мого родоводу».
«Традиції моєї родини».
«Сімейні реліквії».
«Статева культура — основа сім’ї та усвідомлюваного батьківства».
«Українська сім’я –основа держави».
«Батьки і діти».
Люби Україну — твою рідну землю.
«Людина народжується для вічності».
«Цінуй честь сім’ї».
«Умій дати слово і тримати».
«Добро і зло…»
«Сходинками до вершини успіху»
«Твоє майбутнє — в твоїх руках»
«Дороги, які ми обираємо»
«Зроби свій вибір на користь здоров’я».
«Подбай про своє здоров’я сам!».
«Інформація–запорука освіченості».
Краєзнавчий ярмарок «Традиційна українська кухня»
Провести дводенну туристсько-краєзнавчу експедицію з використанням туристського спорядження та облаштуванням бівуаку (установка наметів, обладнання місця для вогнища, приготування їжі).
«Права і обов’язки дітей у шлюбно-сімейному законодавстві».
«Пріоритети подружнього життя»
«Громадянська та соціальна відповідальність у шлюбі».
«Моя участь у вирішенні побутових та господарських питань у родині»
«Дружна сім’я — першоджерело людського буття».
«Моральна чистота стосунків між юнаком та дівчиною».
«Від виховання до вихованості».
«Чи кожна людина може бути щасливою?»
«Чи кожен може бути успішним?»
«Вечір бардівської пісні».
«Чи може людина бути творцем свого щастя?».
«Якщо я для себе, то навіщо я?».
«Конверт дружніх запитань».
«Заговори, щоб я тебе побачив» (Сократ)

Створити безкоштовний сайт на uCoz © 2014