Периодические издания для младших школьников
Меню сайта

Форма входа

Категории раздела

Поиск

Календарь
«  Апрель 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Отдел образования Администрации г. Кировска ГБОУ ЛНР Кировский методический кабинет Организация - участник Конкурса им. В.И.Вернадского Баннер Общее-Дело.рф Организация - участник Конкурса им. В.И.Вернадского
Приветствуем Вас, Гость · RSS 25.04.2024, 18:20

Періодичні видання для молодших школярів (урок для 2 класу)


Мета: Розширити знання дітей про дитячу періодичну пресу; активізувати інтерес до неї. Розвивати уміння самостійно читати дитячу періодику. Практично ознайомити з поняттями „число журналу”, „рік видання”, „примірник”, „комплект”. Розвивати навички читання, комунікативні здібності. Виховувати любов до рідного слова.

Обладнання: виставка дитячих журналів, газет та ін.
Написані прислів’я „Хто багато читає, той багато знає”, „Журнал вчить, як на світі жить”, „Тематичний словник школяра”, каталог газет та журнал.

Хід уроку.

І. Організація класу.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу:

1) читання анаграми
л ж р у н а а з г е а т
(журнал) (газета)
2) словникова робота
а) які значення може мати слово „журнал”?
(класний, журнал обліку відвідування, періодичне видання)
б) пояснення значення слів: „Довідкове бюро”, періодичне видання, періодика, газета, журнал, журналіст, дописувач, редактор, редколегія, тираж, примірник.

3. Робота з виставкою журналів.
- Назвіть журнали, які є на виставці.
- Які з них ви читали?
- Які журнали є вдома?
- Які журнали брали в бібліотеці?
- Який із журналів призначений для ваших маленьких братиків і сестричок?
- Про що говорить обкладинка журналу?
(учень розповідає)

Бібліотекар. А зараз поговоримо про журнали. Перший журнал вийшов в 1665 р. у Франції, в тому ж році – в Англії. В 1772 році – вийшов додаток до газети „Санкт-Петербургские ведомости”. А в 1785 році з’явився дитячий журнал „Детское чтение для сердца и разума”. В 1861 році став виходити журнал „Вокруг света”, а після революції 1905 р. з’явився журнал „Тропинка”, головним редактором якого була жінка під псевдонімом Allegro (що в перекладі – блискучий папір)
Робота в групах. (Практична робота)
Зараз виконаємо невеличке завдання, кожна група отримає журнали. Завдання: коротко розповісти про що розповідає кожен журнал.
1 група – журнал „Барвінок”
2 група – журнал „Пізнайко”
3 група – журнал „Яблунька”
4 група – „Веселі картинки”, „Весела перерва”
Кожна група опрацьовує і розповідає чим цікавий кожен журнал, які в ньому є рубрики, для якого віку розрахований, коли виходить. Бібліотекар доповнює відповіді дітей, звертає увагу на, що обкладинка містить № журналу, місяць, рік видання, з якого часу видається (Діти відшукують самі ці дані і повідомлять отримані відомості).
1 гр. Зустріч з журналом „Барвінок”. Інсценізація. Кожна група може у діалозі представити розповідь про свій журнал, найцікавіше зачитують уривками.
(Стук у двері. Входить хлопчик у костюмі Барвінка, декілька учнів-барвінчат)
Бібліотекар. Діти, у нас гості. Хто ви?
Барвінок. Добрий день, діти! Ми з радістю завітали до вас. Давайте знайомитись. Чи впізнали ви мене? А моїх друзів? Це барвінчата – мої читачі. Ми розповімо вам про себе. Хочете? Народився я в 1928 році в місті Києві. Назвали мене ім’ям весняної ніжної квітки. У мене красиві обкладинки, цікаві сторінки. Я змінюю їх щомісяця. А чи знаєте, чому? (Діти відповідають). Справді, так. Я виходжу в світ щомісяця і йду по всій Україні в пошуках барвінчат – читачів, молодших школярів. На моїх сторінках ви знайдете те, чого немає в шкільних підручниках. Я порадую вас чудовими казками, оповіданнями, легендами, переказами, познайомлю з прикметами, прислів’ями, приказками, загадками, іграми. Я розвеселю вас у сумні години, підтримаю в час скрути, посію у ваших душах зерна добра, щирості, любові.
Всі разом:
„Барвінок” – друг усім,
Він входить в кожен дім!
Його читають геть усі:
Батьки, і діти, й бабусі.
І люблять наші дідусі.

П А М ' Я Т К А
Журнал починай читати з обкладинки, на ній виділяють усі написи.
Зверни увагу на номер журналу. Рік видання, хто і де видає журнал.
Прочитай для кого призначений журнал.
Потім розглядай кожну сторінку, прочитуй її до кінця.
Якщо зустрів незнайомі слова, звернись до словників, енциклопедій, довідників.
Про прочитане розповідай своїм друзям, обмінюйсь думками з ними.
Подумай, як і де ти можеш використати знання, одержані з журналу.

Гра „Бібліотекар”. Складання (колективно) каталожної картки. Щоб швидко віднайти матеріал журналу, який запам’ятався, сподобався, необхідний, складемо каталожну картку, як це роблять бібліотекарі.
На дошці запис:
Автор.
Назва твору (матеріалу).
Назва журналу.
Рік видання.
Номер сторінки.
Учні групами складають усно картку, найкраще складену записують.
Фізкультхвилинка.
- Уявіть, що ви листоноші і швидко розносите періодичну пресу. А надворі сніг і вітер, дощ і блискавка, сонечко і чисті голоси птахів.
- Передайте руками як будете рухатись з важкою сумкою в любу погоду.
- А зараз поза „кучер”, „барон”.
Бібліотекар. Дорогі діти! Кожен день, в будь-яку погоду, в усі будинки приходять свіжі газети. З них ми дізнаємось про новини та події, які відбулися в різних країнах. Де знайшли залізну руду, де побудували завод, які відкриття зробили вчені, яких рекордів досягли спортсмени, як народи всієї Земної кулі борються за мир в усьому мирі. Разом з газетами та журналами до нас в будинок приходять незвичайні люди: поети, композитори, вчені, винахідники, мандрівники, політичні діячі та інші. Звідкіля газета так швидко взнає новини? Скажіть будь ласка!
(Діти відповідають)
Бібліотекар. Так дійсно. В усіх куточках світу у газети є свої кореспонденти, які уважно слідкують за життям і про саме цікаве негайно повідомляють до газети. По радіо, телефону, телеграфу приходять до редакції новини. А на наступний день ці новини з’являються в газеті. Газети та журнали друкують великим тиражем на спеціальних машинах в друкарні. Тому одночасно свіжі номери періодики читають мільйони людей. Багато людей приймають участь в виданні газет та журналів – кореспонденти, редактори, художники, друкарі, складальники та інші люди, які працюють на друкарських та складальних машинах. А готову продукцію розвозять в усі кінці світу машини, поїзди, літаки, пароплави. (Показати плакат „Як випускають газети”)
- А що означає слово „газета”?
Довідкове бюро
Газета – періодичне, переважно щоденне видання друку, яке містить різноманітні матеріали про поточні події. Газета містить також літературні твори, ілюстрації, фотографії та рекламу.
Газети бувають: державні, обласні, районні, низові (газети установ, учбових закладів наприклад „Гімназист”).
Групова робота.
1 група „Новачок”
2 група „Казковий вечір”
3 група готує розповідь про інші газети для дітей з каталогу газет та журналів, які виходять в Україні.
Практична робота.
Діти розглядають газети, звертають увагу на № газет, рік видання, ким видається газета, які рубрики включає в себе, як оформлена.
Бібліотекар доповнює відповіді дітейю.

П А М ' Я Т К А. Як читати газети
Читай газету кожен день. Газета допоможе тобі дізнатися про найважливіші події, що відбуваються в світі, про життя і справи твоїх ровесників, які живуть у нашій країні і за рубежем.
Починай читання газети з перегляду заголовків усіх статей. Це допоможе тобі вибрати потрібний важливий і цікавий для тебе матеріал.
Читай кожну статтю уважно, визначаючи, що головне в ній і чому вона вчить.
Звертай увагу на незрозумілі слова. Їх пояснення знайдеш у словнику.
Візьми книгу про те, що особливо зацікавило тебе при читанні газети.


ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

Гра „Краща газета”
Діти діляться на 3 команди.
Кожній команді дається аркуш паперу, фломастери, олівці, лінійки, вирізані малюнки. Завдання скласти першу сторінку газети. Описати сьогоднішній бібліотечний урок. Виграє та команда, що краще виконала завдання, краще складе рекламу про свою газету. (Діти складають реклами про свої газети).

Підсумок уроку.
- І так, ми з вами ознайомились з періодичними виданнями для дітей.
- Які нові слова вивчили?
Бібліотекар.
- Отже, якщо ви, діти, будете читати журнали і газети, то будете знати про всі події, що відбуваються в нашій країні, то вони відкриють для вас скарби знань, умінь, доброти, радості.

Тести до уроку «Періодичні видання для молодших школярів», 2 клас

І варіант
І рівень
1. Газета - ц е:
а) оповідання;
б) періодичне видання;
в) бібліотека.
2. Визначте дитячі журнали:
а) «Долоньки»;
б) «Барвінок»;
в) «Соняшник».
3. Визначте газети для школярів:
а) «Долоньки»;
б) «Зірка»;
в) «Весела перерва»;
г) «Шепетівський вісник»;
д) «Телеграф».
II рівень
Де можна передплатити газети та журнали?
III рівень
Продовжіть міркування: Газети це - ...

II варіант
І рівень
1.Журнали — це:
А)газета;
Б)книга;
В)періодичне видання.
2. Дитячі газети — це:
А)«Зірка»;
Б)«Долоньки»;
В)«Весела перерва».
3. Поєднайте слово та його тлумачення:
Журнали розмова двох осіб
Діалог наші друзі.
II рівень
1. Визначте журнали для школярів:
а) «Малятко»;
б) «Дивослово»;
в) «Барвінок»;
г) «Паросток».
2. 3 чого ви дізнаєтеся про новини, які від буваються в нашій країні та за кордоном?
III рівень
1. Продовжіть міркування: Журнали — це...

Відповіді
І варіант
І рівень
1. 6) періодичне видання
2. б) «Барвінок»; в) «Соняшник».
3. «Долоньки», «Зірка», «Весела перерва».
II рівень
1. У поштовому відділенні зв'язку.
IІI рівень
Газети — періодичні видання з постійною назвою, що виходять у певній періодичності.

II варіант
I рівень
1. в) періодичне видання.
2. «Долоньки», «Зірка».
3. Журнали — наші друзі. Діалог — розмова двох осіб.
ІI рівень
1. «Барвінок», «Малятко», «Паросток».
2. З газет та журналів.
III рівень
Журнали - це періодичні видання з постійною назвою, що виходять у певній періодичності.

Создать бесплатный сайт с uCoz © 2024