Учитель года-2014
Меню сайта

Форма входа

Категории раздела

Поиск

Календарь
«  Апрель 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Отдел образования Администрации г. Кировска ГБОУ ЛНР Кировский методический кабинет Организация - участник Конкурса им. В.И.Вернадского Баннер Общее-Дело.рф Организация - участник Конкурса им. В.И.Вернадского
Приветствуем Вас, Гость · RSS 20.04.2024, 14:15

Всеукраїнський конкурс "Учитель року-2014"

Матеріали учасниці конкурсу вчителя початкових класів Кіровської багатопрофільної гімназії Опришко Ірини Володимирівни

Лист-представлення адміністрації гімназії

Інформаційна картка

Узагальнення досвіду роботи

Фотографії конкурсанта

Додатки


ЛИСТ-ПРЕДСТАВЛЕННЯ

Кіровська багатопрофільна гімназія Кіровської міської ради Луганської області представляє Опришко Ірину Володимирівну вчителя Кіровської багатопрофільної гімназії на участь у всеукраїнському Конкурсі «Учитель року - 2014" у номінації «Початкові класи».

Короткий висновок про педагогічну та методичну діяльність учасника Конкурсу.

Педагогічна діяльність вчителя почалася з 1999 р. Вчитель на високому рівні здійснює педагогічну, методичну професійну діяльність, має власний педагогічний стиль та бажання займатися інноваційною діяльністю, уміє втілювати в навчально-виховний процес нові педагогічні ідеї, пропагандує передовий педагогічний досвід. Результати навчальної діяльності вчителя заслуговують на вивчення та поширення власного досвіду роботи.


Директор гімназії: Золотухіна Ніна Іванівна

Інформаційна картка учасника


   Опришко Ірина Володимирівна
 І. Загальні відомості
 Громадянство України Громадянка України
 Населений пункт м. Кіровськ
 Дата народження (день, місяць, рік) 30.06.1980 р.
 Місце народження м. Кіровськ , Луганської області
 Адреса шкільного сайту в Інтернеті http://kir-gimnasium.ucoz.ua
 ІІ. Робота
 Місце роботи Кіровська багатопрофільна гімназія Кіровської міської ради Луганської області
 Посада Вчитель початкових класів
 Класне керівництво (у даний час, в якому класі) 2 клас
 Загальний педагогічний та трудовий стаж (повних років на момент заповнення картки) 13 років
 Кваліфікаційна категорія ІІ категорія
 Почесні звання та нагороди Диплом ІХ Всеукраїнського огляду-конкурсу «Панорама творчих уроків» 2010 р.;
Грамота Управління освіти Первомайської міської ради 2010р.;
Грамота Кіровської багатопрофільної гімназії 2012 р.
 Місця та строки роботи за останні 10 років Золотівська багатопрофільна гімназія Первомайської міської ради Луганської області Кіровська багатопрофільна гімназія Кіровської міської ради Луганської області
 ІІІ. Освіта
 Найменування та рік закінчення професійної освіти Стахановський педагогічний коледж Луганського  державного  педагогічного університету  ім. Т.Г.Шевченка у 1999 році.
Луганський  державний  педагогічний  університет  ім. Т.Г.Шевченка у 2002  році
 Спеціальність, кваліфікація за дипломом Початкове  навчання
 Додаткова професійна освіта за останні три роки (найменування освітніх програм, курсів, стажування і т.п., місця та строки їх отримання) Курси підвищення кваліфікації вчителів початкових класів за денною формою навчання при Луганському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти з 3.06.2013 по 14.06.2013р.
 IV. Дозвілля
 Хобі Декоративно-прикладне мистецтво
 V. Професійні цінності
 Професійне кредо учасника «Учитись важко, а учить ще важче, але не мусиш зупинятись ти, як учням віддаси усе найкраще, то й сам сягнеш нової висоти.»
 Чим приваблює робота в школі Робота в школі дозволяє мені постійно самовдосконалюватися, перебувати у творчому пошуку, реалізовувати на практиці ідеї педагогіки співробітництва
 VІ. Додатки
 Цікаві відомості про учасника не розкриті попередніми розділами картки Кожного ранку поспішає до школи молода жінка з добрими очима та лагідним ім’ям Ірина. Немало людей по дорозі привітно вітаються з нею.
А тринадцять  років тому молоденькою вчителькою вона почала свій професійний шлях у Золотівській середній школі міста Первомайська Луганської області. Не все відразу виходило в неї. Але поряд  завжди були наставники, які підтримували її. Перед собою Ірина Володимирівна поставила мету: учня потрібно любити, поважати, ніколи не принижувати його особистість та гідність. Цієї мети вона дотримується завжди: і під час пізнавальних уроків, і під час позакласних заходів.
На уроках учитель приділяє увагу розвитку національної самосвідомості учнів, виховує в дітей повагу до історичного минулого своєї країни, доброту, чесність, самостійність, упевненість у собі.
Ірина Володимирівна добре володіє ефективними методами, прийомами організації навчально-виховного процесу. Постійно перебуває в творчому пошуку. Вона переконана дати цікавий урок - всього лише мінімум. Навіть блискуче знати свій предмет - ще не означає бути вчителем. Сьогодні саме життя вимагає від учителя нових знань, нового стилю мислення, адже нове покоління житиме в світі ще швидших змін - економічних, соціальних, інформаційних. Її педагогічне кредо «Учитись важко, а учить ще важче, але не мусиш зупинятись ти, як учням віддаси усе найкраще, то й сам сягнеш нової висоти». Тому по зернятку відбирає такі форми і методи роботи з учнями, які назавжди зроблять дитину пошуковцем,дослідником, людиною,що все життя буде прагнути самовдосконалення і зростання.
Сучасні технології дають учителю можливість зробити навчання процесом творчим та цікавим. На уроках Ірина Володимирівна використовує групові форми навчання, інтерактивні форми і методи навчання,ігрові технології, проектні технології тощо.
Набутим досвідом учитель щиро ділиться зі своїми колегами.
Ірина Володимирівна належить до тих людей, які випромінюють енергію та душевне тепло, її люблять діти, до її порад прислухаються батьки, її поважають колеги. Авторські статті та розробки учасника, які б він хотів опублікувати в засобах масової інформації 
 Опис досвіду роботи з проблеми «Мультимедійний супровід уроку як засіб підвищення навчально-виховного процесу з метою формування ключових компетентностей учнів початкової школи»

Узагальнення досвіду з реалізації проблеми вчителя початкових класів Опришко І.В.

Проблема: Мультимедійний супровід уроків як засіб підвищення ефективності навчально–виховного процесу з метою формування ключових компетентностей молодших школярів

Традиційно освіта розглядається як засвоєння учнями певної суми знань, умінь, навичок, визначених Державним стандартом та програмами з того чи іншого предмету. Але бути успішною людиною в сучасному світі, недостатньо володіти певною сумою знань у тій чи іншій галузі. Важливо, щоб дитина, яка закінчує школу і йде у доросле життя, не була пасивним об’єктом впливу, а могла самостійно знайти потрібну інформацію, обмінятися думками щодо певної проблеми з іншими людьми, брати участь у дискусії, знаходити аргументи й контраргументи, виконувати різноманітні ролі. Компетентний випускник початкової школи – учень, який має високий рівень мотивації, характеризується високою начальною й соціальною активністю, готовністю до самостійної розумової діяльності.

Переді мною постає завдання виховати особистість, здатну до життєтворчої діяльності. Така особистість зуміє правильно обрати свій шлях у житті, зважаючи на власні можливості; буде ставити перед собою завдання самовдосконалення й саморозвитку, що стане запорукою успіху в різних сферах діяльності. Сучасний світ ставить високі вимоги до діяльності людини, тому конкурентоспроможною може бути лише по-справжньому компетентна особистість.

Саме тому основну увагу приділяю подоланню консерватизму в підходах до навчально-виховної діяльності. На власному досвіді переконалася, що сутність сучасного уроку полягає не лише в змісті, а й у методиці його побудови, використанні нестандартних форм навчання, які вчать дітей мислити, розмірковувати, аналізувати, робити висновки, здобувати глибокі й міцні знання, застосовуючи їх на практиці. Сучасна система освіти постійно оновлюється, зазнає змін. Важливим фактором, що визначає характер змін у системі освіти, є науково-технічний прогрес, який не мислиться без комп'ютерних технологій.

Комп'ютерні технології постійно вдосконалюються, стають більш доступними, гнучкими. У навчальний процес все частіше впроваджуються мультимедійні засоби навчання (сукупність візуальних, аудіо- та інших засобів відображення інформації, що інтегровані в інтерактивному програмному середовищі), серед яких важливе місце посідають мультимедійні презентації.

А що ж означає поняття «презентація»? Презентація - це набір послідовно змінюючих одна одну сторінок - слайдів, на кожній з яких можна розмістити будь - який текст, малюнки, схеми, відео - аудіофрагменти, анімацію, 3D - графіку, використовуючи при цьому різні елементи оформлення.

На мою думку, ця мультимедійна форма дозволяє подати навчальний матеріал як систему яскравих опорних образів, наповнених вичерпною структурованою інформацією в алгоритмічному порядку. Мета такого подання навчальної інформації, перш за все, формування у школярів системи образного мислення і підвищення ефективності навчання.

Кожен учитель знає, як відбувається запам’ятовування інформації: якщо інформація сприймається тільки слухом, засвоюється 20% її обсягу; якщо лише за допомогою зору, запам’ятовується 30% матеріалу. За умови комбінованого поєднання «включення» слухового й зорового каналів інформації учень спроможний засвоїти до 60% інформації. А застосування мультимедіа дає змогу об’єднати текст, звук, графічне зображення, відеозображення та ще й улюблену дітьми анімацію (мультиплікацію). Таким чином, використання мультимедіа значно сприяє засвоєнню навчальної інформації кожним школярем.

Систематичне використання комп’ютера, зокрема мультимедійних презентацій, на уроці, на мою думку, сприяє:
- кращому сприйняттю й засвоєнню дітьми навчального матеріалу;
- зростанню інтересу до пізнання;
- розвитку творчих здібностей учнів;
- скороченню видів роботи, що стомлюють дітей;
- використанню різних аудіовізуальних засобів (музики, графіки, анімації) для збагачення змісту і посилення мотивації навчання;
- більш динамічній подачі матеріалу;
- формуванню в учнів адекватної самооцінки та створенню умов для самостійної роботи;
- самоосвіті й самовдосконаленню особистості учня й учителя;
- засвоєння і учнями, і учителями нових важливих знань, умінь, навичок.

До того ж мультимедійні презентації я використовую в усіх видах урочної й позаурочної діяльності, починаючи з 1-го класу, при цьому розширюючи можливості навчально-виховного процесу, забезпечуючи нові шляхи подачі інформації, даючи можливість для випробовування власних ідей і проектів.

Використовую комп’ютерні презентації на уроках будь-якого типу:
- урок вивчення нового матеріалу,
- урок закріплення знань, умінь, навичок;
- урок контролю знань,умінь, навичок;
- нестандартний урок;
- інтегрований урок;
- комбінований урок.

Головне, щоб поданий матеріал відповідав принципам науковості, наочності, був поданий в обсязі, що відповідає дидактичній меті.

Використовую презентації на уроці математики під час усного рахунку, математичних диктантів, роботі з геометричним матеріалом, тестуванні, логічних вправах і задачах тощо; на уроках української мови – під час написання зорових диктантів, роботи з деформованими текстами, словникових диктантів, вправ на увагу, при списуванні, складанні опису картин, зображень тощо; на уроках читання - під час виконання різних видів словникової роботи, розгляду картин, портретів письменників, ребусів, кросвордів, при тестуванні; на уроках природознавства - під час навчально-пізнавальних ігор, розгляду малюнків, фото, схем, ілюстрацій, ребусів, кросвордів, при тестуванні тощо; на уроках образотворчого мистецтва та трудового навчання – під час розгляду картин, малюнків, схем, при обговоренні технологічних карт тощо.

Але завжди пам’ятаю, що презентації – це лише інструмент (один із багатьох інших інструментів вчителя на уроці), а тому недоцільно презентацію робити важливішою за урок, штучно «підганяти» весь урок під презентацію.

Структура уроку при цьому не повинна принципово змінюватися. В уроці із презентацією, як і в будь-якому іншому, мають бути наявні всі основні етапи, змінюватися може лише їх тривалість. Я використовую презентації на різних етапах уроку: актуалізації знань, перевірки домашнього завдання, ознайомлення з новим матеріалом, закріпленні, узагальненні та систематизації знань, тому впевнилася, що на таких уроках доцільно збільшити час на проведення етапу мотивації, адже завдяки презентації можна збільшити його пізнавальне навантаження. А, як відомо, правильно мотивовані учні легше й з більшою охотою здобувають знання, прагнуть до творчої діяльності.

Використання презентацій допомагає мені урізноманітнити й етап актуалізації знань, адже запитання можна ілюструвати графічними об’єктами, анімацією, звуковим супроводом, можна подати кілька слайдів із попередніх уроків з кросвордами, ребусами тощо.

На етапі пояснення нового матеріалу я використовувую фото, аудіо, відеофрагменти, схеми, що дає мені змогу на свій розсуд змінювати хід бесіди, акцентувати увагу на найскладніших моментах уроку залежно від сприйняття матеріалу учнями і від ситуації на уроці. Я переконана: на слайдах доцільно подати лише основні думки, виділити ті елементи, до яких слід привернути увагу учнів, подати той самий матеріал у різних формах, на різних прикладах. Для етапу закріплення знань я даю ілюстровані запитання, завдання для групового або індивідуального виконання, пропоную учням самостійно прокоментувати вже показані слайди (які демонструвалися на етапі пояснення нового матеріалу).

Найпростішою й найпоширенішою на сьогодні програмою, яка допомагає вчителю урізноманітнити урок, є прикладна програма Power Point.

Під час створення презентації я дотримуюсь такого порядку
Планування уроку. Аналізую тему уроку, з’ясовую його мету, визначаю тип та структуру, а також місце презентації на уроці, умови її демонстрування.
Конструювання уроку. Залежно від вікових особливостей учнів та видів діяльності моделюю навчальні ситуації, підбираю матеріали до презентації (текстові, графічні та звукові), розробляю види завдань, які виконуватимуть учні, використовуючи презентацію, планую час тривалості як окремих фрагментів, так і всієї презентації загалом.
Планування використання презентації. Скомпоновану презентацію переглядаю на предмет доцільності змісту, видів та тривалості виконання завдань; продумую оформлення; створюю й редагую текстову частину, визначаю послідовність показу.

Пам’ятаю, що презентацію не слід засмічувати зайвими відомостями, ілюстраціями, картинками, текстами, кожен слайд має бути доцільним і логічно пов’язаним з іншими. Не зловживаю анімацією, аудіо- та візуальними ефектами. Вони мають бути доцільними, щоб привертати увагу, а не відволікати її.

Вся презентація повинна бути витримана в одному стилі (однакове оформлення всіх слайдів: фон, назва, розмір, колір, накреслення шрифту; колір і товщина різних ліній і т.п.).

Практика доводить, що за умови активного використання мультимедійних презентацій досягаються загальні завдання освіти, легше формуються компетенції в області комунікації: вміння збирати факти, їх зіставляти, організовувати, висловлювати свої думки на папері та усно, логічно міркувати, слухати й розуміти усну та письмову мову, відкривати щось нове, робити вибір і приймати рішення. Так, вже у початковій ланці це допомагає дитині побачити своїми очима незвичайний та різноманітний світ рослин і тварин, наповнити клас звуками лісу, дзюрчанням струмка, що дозволяє перенестися в лоно природи. Якщо учень побачить рух Землі навколо Сонця, рух Сонячної системи, то йому буде легше уявити принципи роботи цих об'єктів.

Демонстраційний матеріал, досліди, ігрові завдання, тести, розміщені у презентаціях, допомагають урізноманітнити під час уроків види діяльності дітей, перевірити суму отриманих знань, дають можливість дитині самостійно працювати з комп'ютером.

Впевнена, що уроки із застосуванням мультимедійних технологій викликають великий інтерес в учнів, а це призводить до зростання кількості питань, які задають діти. Збільшується кількість учнів, які готують самостійно додаткову інформацію до уроку. Дані уроки також сприяють формуванню комп'ютерної грамотності. Підготовка до уроків з використанням презентації вимагає більшого часу, ніж звичайний урок, але це не можна назвати недоліком, бо ці уроки значно ефективніші від звичайних. Як показує практика, з усіх існуючих технічних засобів навчання, комп'ютер найбільш повно задовольняє дидактичні вимоги, оскільки володіє цілим рядом додаткових можливостей, що дозволяють управляти процесом навчання, максимально адаптувати його до індивідуальних особливостей учнів.

Грамотне використання будь-яких засобів інформаційних технологій на уроках призводить до розвитку особистості дитини: інтелекту, пам'яті, уваги і т.д. Використання інформаційних технологій на уроці є потужним мотиваційним стимулом.

Однією з очевидних переваг мультимедійного уроку є посилення наочності. К.Д. Ушинський говорив: «Дитяча природа ясно вимагає наочності. Учіть дитину яким-небудь п'яти невідомим йому словам, і він буде довго і марно мучитися над ними; але пов'яжіть з малюнками двадцять таких слів - і дитина засвоїть їх на льоту. Ви пояснюєте дитині дуже просту думку, і він вас не розуміє; ви пояснюєте тій же дитині складний малюнок, і він вас зрозуміє швидко... Якщо ви входите в клас, від якого важко добитися слова, почніть показувати малюнки, і клас заговорить, а головне, заговорить вільно».

Використання наочності тим більше актуально, що в школах, як правило, відсутній необхідний набір таблиць, схем, репродукцій, ілюстрацій. У такому разі комп’ютер надає неоціненну допомогу. Проте досягти очікуваного ефекту можна за умови дотримання певних вимог до пред'явлення наочності:
- впізнаванність наочності, яка повинна відповідати письмовій або усній інформації, що представляється;
- динаміка пред'явлення наочності. Час демонстрації повинен бути оптимальним, причому відповідати навчальній інформації, що вивчається в даний момент. Дуже важливо не перестаратися з ефектами. Пригадаємо уроки, де вчитель закривав (перевертав) підготовлену наочну допомогу, щоб пред'явити їх в необхідний момент. Це було вкрай незручно, забирало у вчителя час, втрачався темп уроку. Засоби мультимедіа надають можливість подати необхідне зображення з точністю до миті. Вчителю достатньо детально продумати послідовність виводу зображень на екран, щоб навчальний ефект був максимально великим.
- Оптимальна кількість зображень, що демонструються на екрані. Не слід захоплюватися надмірною кількістю слайдів, фото та ін., які відволікають учнів, не дають зосередитися на головному.

При підготовці навчального епізоду перед вчителем обов'язково стане проблема демонстрації друкованого тексту. Необхідно звернути увагу на наступні вимоги до тексту:
- структура;
- об'єм;
- формат.

Текст з екрану повинен виступати як одиниця спілкування. Він носить або підлеглий характер, що допомагає підсилити смислове навантаження, або є самостійною одиницею інформації, яку вчитель умисне не озвучує. Цілком природно, коли на екрані з'являються визначення термінів, ключові фрази. Часто на екрані ми бачимо своєрідний тезовий план уроку. У такому разі, головне не перевантажити екран текстом.

Давно очевидно, що великий об'єм тексту погано сприймається з екрану. Прагну по можливості замінити друкований текст наочністю. По суті це теж текст, але пред'явлений іншою мовою. Якщо є можливість ознайомитись

з цим текстом з друкованих джерел, то ні в якому випадку не переношу його на екран.

Важливим є і те, як буде подано друкарський текст з екрану. Так само, як і наочність, текст повинен з'явитися в наперед продуманий час. Я або коментую пред'явлений текст, або підсилюю пред'явлену ним усну інформацію.

Займаючись підготовкою мультимедійного уроку, памятаю про вікові особливості сприймання учнями кольору, що може успішно позначитися на проектуванні колірного сценарію навчального епізоду. Не слід нехтувати рекомендаціями психологів, дизайнерів про вплив кольору на пізнавальну діяльність учнів, про поєднання кольорів, оптимальну кількість кольорів на екрані і т.д. Слід звернути увагу й на те, що колірне сприйняття на екрані монітора і на великому екрані значно відрізняються, і мультимедійний урок необхідно готувати в першу чергу з розрахунком величини екрану.

Важливе значення має й використання на уроці звуку. Звук може грати роль:
- шумового ефекту;
- звукової ілюстрації;
- звукового супроводу.

Як шумовий ефект, звук може використовуватися для залучення уваги учнів, переключення на інший вид навчальної діяльності. Наявність мультимедійної колекції Microsoft Office звукових ефектів зовсім не означає обов'язкове їх застосування. Шумовий ефект повинен бути дидактично виправданий. Наприклад, у разі проведення мультимедійної навчальної гри уривистий шумовий ефект може стати сигналом до початку обговорення поставленого питання або, навпаки, сигналом до завершення обговорення і необхідності дати відповідь. Дуже важливо, щоб учні були адаптовані до цього, щоб звук не викликав у них зайвого збудження.

Важливу роль грає звукова ілюстрація як додатковий канал інформації. Наприклад, наочне зображення тварин або птахів може супроводжуватися їх гарчанням, співом і т.д.

Нарешті, звук може грати роль навчального звукового супроводу наочного зображення, анімації, відеоролика. В даному випадку продумую, наскільки буде раціонально використовуватись на уроці звуковий супровід. Яка буде роль вчителя в ході звукового супроводу? Прийнятніше буде використання звуку як навчального тексту в ході самостійної підготовки до уроку. На самому ж уроці необхідно звести звуковий супровід до мінімуму. Сучасні технології, як відомо, дозволяють успішно використовувати в мультимедійному уроці фрагменти відеофільмів. Використання відеоінформації й анімації може значно підсилити навчальний ефект. Саме фільм, а точніше невеликий навчальний фрагмент, найбільшою мірою сприяє візуалізації навчального процесу, представленню анімаційних результатів, імітаційному моделюванню різних процесів у реальному часі навчання. Там, де в навчанні не допомагає нерухома ілюстрація, таблиця, може допомогти 3-вимірне рухоме зображення, анімація, кадр, відеосюжет і багато чого іншого. Проте при використанні відеоінформації намагаюся не забувати про збереження темпу уроку. Відеофрагмент повинен бути обмеженим за часом. Відеоінформацію супроводжую питаннями розвиваючого характеру, які викликають учнів на діалог, коментування того, що відбувається. У жодному випадку не допускаю перетворення учнів на пасивних споглядальників. Намагаюся частіше замінювати звуковий супровід відеофрагменту живою мовою вчителя та учнів.

Звертаю увагу й на саме проведення мультимедійного уроку. Як би не був розроблений урок, багато що залежить від того, як учитель підготується до нього. Віртуозне проведення такого заняття схоже на роботу шоумена якої-небудь телепередачі. Учитель повинен не тільки упевнено володіти комп'ютером та знати зміст уроку, але й вести його в хорошому темпі, невимушено, постійно залучаючи до пізнавального процесу учнів. Продумую зміну ритму, урізноманітнюю форми навчальної діяльності, думаю, як витримати за необхідністю паузу, як забезпечити позитивний емоційний фон уроку.

Практика доводить, що завдяки мультимедійному супроводу занять можна зекономити до 30% навчального часу, порівняно з роботою біля класної дошки. Не треба думати про те, чи не вистачить місця на дошці, не варто турбуватися про те, якої якості крейда, чи зрозуміло все написане, витрачати час на витирання та написання знову. Економлячи час, можна збільшити щільність уроку, збагатити його новим змістом.

Вирішується й інша проблема: коли вчитель відвертається до дошки, він мимоволі втрачає контакт з класом. Іноді він навіть чує шум за спиною. У режимі мультимедійного супроводу вчитель має можливість постійно «тримати руку на пульсі», бачити реакцію учнів, вчасно реагувати на ситуацію, що змінюється.

Одна з істотних змін в структурі освіти може бути охарактеризована як перенесення центру тяжіння з навчання на учіння. Це не звичайне «натаскування» учнів, не збільшення знань, а творчий підхід до навчання всіх учасників освітнього процесу. Необхідно створити обстановку взаємодії та взаємної відповідальності. Тільки за наявності високої мотивації всіх учасників освітньої взаємодії можливий позитивний результат мультимедійного уроку.

Представлений у вигляді мультимедійних презентацій матеріал істотно розширює можливості звичайних підручників за рахунок використання звукового, відеосупроводу й ефектів анімації. У ході роботи на такому уроці в учнів задіюються слухові та візуальні канали сприйняття, що дозволяє збільшити не тільки обсяг поданої інформації, але й міцність її засвоєння. Сьогодні у навчанні особливе значення надається власній діяльності дитини, її пошуку, усвідомленню й застосуванню нею нових знань, що зумовлює формування ключових компетентностей.

Учитель у такому разі є організатором процесу навчання, керівником самостійної діяльності учнів, який надає їм потрібну допомогу і підтримку.

Вважаю, що створення та використання уроків-презентацій дає максимальний ефект у початковій школі. Життєвий досвід дітей ще досить незначний, тому малюнки, портрети, експозиції, які можна демонструвати за допомогою комп’ютерної техніки, створюють на уроках особливу атмосферу та настрій, забезпечуть формування і прояв ключових компетентностей учня, насамперед, інформаційної та комунікативної.

Використання інформаційних мультимедійних технологій робить процес навчання більш технологічним і більш результативним. Так, на цьому шляху є труднощі, але є й головний успіх інтерес учнів, їх готовність до творчості, потреба в отриманні нових знань і відчуття самостійності. Презентації дозволяють робити уроки не схожими один на інші. Це відчуття постійної новизни сприяє розвитку в учнях інтересу до навчання, робить навчання більш змістовним і видовищним, сприяє розвитку самостійності і творчих здібностей учнів,істотно підвищує ефективність навчально-виховного процесу.

Бібліографія
1. Данилова О.В. Мультимедія власноруч: текст, графіка, анімація, відео / О. Данилова, В. Манако, Д. Манако. – К.: Вид. дім „Шкіл. світ”: Вид. Л. Галіціна, 2006. – 120 с. – (Б-ка „Шкіл. світу”)
2. М.Кітаєва. Використання мультимедійних технологій / Початкова освіта, №38, 2011, ст.7
3. Освітні технології: Навч.-метод. посібн. / О. М. Пєхота, А. З. Кіктенко, О. М. Любарська та ін.; За ред. О. М. Пєхоти. – К.: А.С.К., 2003. – 255 с.
4.Л.Пономаренко. Мультимедійна підтримка навчального процесу / Початкова освіта, №1-2, 2012, ст.16
5.Створюємо презентації. Power Point / Упор. І. Скляр. – К.: Ред. загальнопед. газети, 2005. – 112 с. – (Б-ка „Шкільного світу”).

ФОТОГРАФІЇ КОНКУРСАНТА








Создать бесплатный сайт с uCoz © 2024